תיבת הפנדורה נפתחת • בארגנטינה מודים: התובע היהודי נרצח

    גורמים בקהילה היהודית בארגנטינה האשימו זמן קצר לאחר הרצח של התובע היהודי ניסמן כי נשיאת ארגנטינה דאז כריסטינה קירשנר עומדת מאחורי הרצח מאחר וניסמן עמד לחשוף את מעורבותם של האיראנים ברצח, שטויחה על ידי השלטונות הארגנטינאים לאורך שנים
    שלמה ריזל 1 Comment on תיבת הפנדורה נפתחת • בארגנטינה מודים: התובע היהודי נרצח

    חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה עמדה לפני פריצת דרך משמעותית, אך יום לפני ההכרזה על החלטות, נמצא התובע הראשי ללא רוח חיים • הנשיאה דאז טענה להתאבדות, בעוד החשד הוא כי הייתה שותפה לרציחתו מחשש לחשיפת חלקה • פרטים חדשים בפרשה העגומה

    גורמים בקהילה היהודית בארגנטינה האשימו זמן קצר לאחר הרצח של התובע היהודי ניסמן כי נשיאת ארגנטינה דאז כריסטינה קירשנר עומדת מאחורי הרצח מאחר וניסמן עמד לחשוף את מעורבותם של האיראנים ברצח, שטויחה על ידי השלטונות הארגנטינאים לאורך שנים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה הארגינטינאי החדש מאוריסיו מאקרי ידוע כאוהד ישראל גדול וכבר בתחילת כהונתו לפני חודשים ספורים הוא הודיע כי יחדש ויעמיק את הקשרים עם ישראל.

    בכלל זה, הבטיח מאוריסיו לטפל בכל הנוגע לחקירת הפיגועים שביצעו האיראנים כנגד מוסדות יהודים וישראלים בבואנוס-איירס לפני למעלה מ-20 שנה, והיום מתחילים לפרוח הניצנים של רצינות כוונותיו.

    "התובע המיוחד שחקר את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, אלברטו ניסמן, אשר מצא את מותו בשנה שעברה, נרצח ולא התאבד, ומן הראוי שתיפתח חקירה מקיפה בנושא, על מנת להגיע לחקר האמת", כך אמר היום ריקארדו סאיינז התובע הכללי בארגנטינה בהצהרה מיוחדת בפני בית המשפט המיוחד לערעורים פליליים בבירה.

    הקביעה מאוששת את הטענה הראשונית של מתנגדי המשטר לפיה הוא מצא את מותו ולא התאבד.

    גורמים בקהילה היהודית בארגנטינה האשימו זמן קצר לאחר הרצח של התובע היהודי ניסמן כי נשיאת ארגנטינה דאז כריסטינה קירשנר עומדת מאחורי הרצח מאחר וניסמן עמד לחשוף את מעורבותם של האיראנים ברצח, שטויחה על ידי השלטונות הארגנטינאים לאורך שנים. הרצח בוצע יום לפני שניסמן היה אמור להעיד כנגד קירשנר.

    ב – 18 ליוני 1994, החריד פיצוץ עצמתי את בניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס כאשר מטען נפץ שהוטמן על ידי טרוריסט לבנוני במכונית תופת התפוצץ, והביא לרציחתם של 85 איש, רובם הגדול יהודים, ולפציעתם של מאות נוספים. על הפיגוע שנחשב לאחד הקשים בהיסטוריה, לקח ארגון חיזבאללה אחריות, ולמרות המידע המוצק והניסיונות הרבים, לא צלחו המאמצים לקשור את איראן למעשה הנתעב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נו ברור אחרי שהתפטרו מהאנטישמית